Хто такий супервайзер і чим він займається?


чим займається супервайзер компанії Назва професії прийшла до нас з англійської мови, де слово супервайзер (supervisor) означає наглядач або спостерігач. Посада супервайзера зустрічається в різних сферах бізнесу. Вона буває навіть в держустановах, інститутах науки та освіти. Головна функція цього працівника – контроль над роботою персоналу. Завдання супервайзера зводиться до контролю над нечисленною групою працівників. Він має право інструктувати їх та несе відповідальність за продуктивність праці та ефективність роботи підконтрольної групи.

Найчастіше супервайзер не має повноважень найму і звільнення працівників, але може бути залучений до цієї роботи. При цьому підсумкове рішення кадрових питань лежить все-таки на вищому керівництві.

На українському ринку праці посада супервайзера зазвичай зустрічається в торговому бізнесі. В інших сферах для виконання подібних функцій існують спеціальності інспектори, менеджери, контролери.

Робота та обов’язки супервайзера

У сферу обов’язків супервайзера включається виїзд на торговий об’єкт і в місця проведення маркетингових акцій для перевірки і контролю над роботою підлеглого персоналу. Однак його робота – це не тільки проведення перевірок. Досить часто виконуються завдання розширеного змісту, які визначаються особливостями діяльності підприємства.

До основних обов’язків супервайзера входить:

► доручення завдань молодшому персоналу і розподіл між працівниками роботи;
► передбачення і ліквідація порушень робочого процесу, прийняття екстрених рішень в різних ситуаціях, що загрожують виконанню поставлених завдань;
► перерозподіл обсягів роботи у випадку невиходу працівника на роботу;
► нагляд за дотриманням графіка роботи;
► забезпечення працівників ресурсами: матеріальними, інформаційними і технічними;
► аналіз та оцінка роботи персоналу;
► виправлення недоліків у роботі персоналу.

Посадова інструкція супервайзера

Як показує аналіз посадової інструкції супервайзера, претендент на цю посаду повинен мати досить широкі знання в трудовому законодавстві, основах організації бізнесу, технологічних особливостях виробничого процесу підприємства, психології праці та соціології, а також вміти проводити оцінку кадрів та обробку інформації за допомогою сучасних засобів зв’язку і комп’ютерних програм.

Вище вже були перераховані основні обов’язки, що випливають з посадової інструкції супервайзера. Можна додати, що крім цих функцій людина, яка займає посаду супервайзера, може вживати заходів по запобіганню конфліктів серед працівників своєї групи, перевіряти роботу працівників для оцінки їх кваліфікації та досвіду, організовувати навчання певних працівників, готувати звіти про виконання обсягів робіт.

Слід зазначити, що робота супервайзера може дещо відрізнятися, залежно від специфіки компанії та сфери діяльності.

Супервайзер торгових представників

Зазвичай на цю посаду потрібні люди в великі торгові компанії, оптові гіпермаркети, компанії-виробники. Супервайзер торгових представників за таких умов – це керівник середньої ланки, який контролює роботу торгових представників і виконання ними щомісячного плану продажів. Він періодично виїжджає з підшефним працівником до клієнтів, щоб відкоригувати можливі помилки при його спілкуванні з клієнтами.

Супервайзер мерчендайзерів

Мерчендайзер займається викладкою продукції своєї компанії на полицях в роздрібних точках. Як відомо, грамотне розташування товару допомагає суттєво збільшити обсяг продажів. Супервайзер мерчендайзерів контролює їх роботу, надає необхідні поради і розпорядження, проводить підбір персоналу на цю посаду.

Супервайзер промоутерів

Компанія для просування товару може замовляти рекламну акцію в спеціалізованих агентствах. Промоакція може проводитися у вигляді дегустації, роздачі подарункових сертифікатів і тестових зразків, консультування покупців по новій продукції. Здійснюється промоакція за допомогою промоутерів – молодшого персоналу рекламного проекту. Саме їх роботу і контролює супервайзер промоутерів, який стежить за правильністю проведення промоакцій та дотриманням всіх інших умов забезпечення реклами продукції. Перед початком проекту він також домовляється з торговими точками про проведення відповідних акції, забезпечує для цього спеціальне обладнання і матеріали. Після закінчення акції він зазвичай робить звіт і заповнює відповідні документи.

Крім названих спеціалізацій професії бувають ще супервайзери відділу продажів, які стежать за виконанням плану продажів підлеглими працівниками, проводить переговори з замовниками та здійснює аудит торгових точок.

У своїй роботі супервайзер керується принципом рівності. Він не повинен ставити себе на вищий щабель по відношенню до своєї робочої групи і не поводитись зверхньо. Його діяльність повинна виходити з того, що він в першу чергу не є інспектором або контролером, а всього лише помічником і партнером персоналу. Хороший супервайзер створює в колективі позитивну атмосферу, він завжди приходить на допомогу та допомагає знайти правильне рішення в нестандартній ситуації.
На початок статті