Хто такий контент-менеджер і чим він займається?


що робить контент менеджер Контент-менеджер (content manager) – спеціаліст по написанню і корекції текстів для сайтів у мережі інтернет. Він може тільки обслуговувати (вести) проекти, а може й самостійно їх створювати, залежно від покладених на нього обов’язків у тій чи іншій фірмі. Крім цього, контент менеджер часто несе відповідальність за просування сайтів у пошукових системах і рекламу. При цьому всі контент-менеджери мають одне основне завдання, яке полягає у наповненні сайту інформативним, цікавим та актуальним контентом. Слід також зазначити, що тексти на сайті повинні бути постійно свіжі та корисні для відвідувачів.

Чим займається контент-менеджер?

Коли мова йде про цю професію, в першу чергу потрібно звернути увагу на створення і корекцію текстів для сайтів. Однак, крім цього, в обов’язки контент-менеджера входить ще цілий ряд різноманітних завдань. Залежно від обраних на фірмі маркетингових цілей, контент-менеджери іноді виконують роботу маркетологів, редакторів, веб-майстрів або просто копірайтерів. А тепер розглянемо типові вимоги до контент-менеджерів, які висуває більшість роботодавців у мережі Інтернет при оголошенні вакансій.

Створення контенту. Фахівець повинен вміти написати статі, які націлені на відповідну аудиторію. При цьому контент-менеджер може писати комерційні тексти для сайтів, що продають товари або надають послуги, або звичайні інформаційні статті.

Вибір зображень та додаткових матеріалів. Для більш цікавого читання і легкого сприймання тексту він повинен містити графічні або табличні дані. При цьому зображення бажано використовувати не з мережі інтернет, а власні, унікальні, створені за допомогою спеціального програмного забезпечення. Іншими словами, професійний контент-менеджер не буде користуватися купленими на фотостоку картинками, а створить їх своїми руками, використовуючи фотошоп та інші подібні редактори.

Оптимізація контенту. Справа в тому, що контент, який готує копірайтер для сайту, повинен «подобатися» не лише читачам, але й роботам пошукових систем. І для того, щоб вивести сайт в ТОП пошукової системи, потрібно правильно скласти завдання, в якому визначається точна кількість ключових фраз у статтях і загальна кількість знаків. В деяких випадках контент-менеджер самостійно складає так зване семантичне ядро сайту, однак це завдання зазвичай доручають сео-оптимізаторам. При цьому контент-менеджер повинен виконати три основні умови:

правильно вставити у текст і розподілити рівномірно ключові фрази;
створити чітку структуру тексту, підзаголовки і марковані списки;
перевірити створений контент на переспам та унікальність.

Публікація та оформлення тексту на сайті. Як відомо, текст з чіткою структурою значно краще ранжується пошуковими системами. Крім цього, структурований текст набагато зручніше сприймається. Якщо відвідувач сайту бачить «сухий» текст, він не проявляє до нього високого інтересу і намагається знайти інформацію на інших сайтах. Саме для цього контент-менеджер виконує певні дії, щоб впорядкувати матеріал статті на сайт, а саме:

► помічає всі заголовки відповідними тегами h1 – h6;
► змінює шрифт окремих (важливих) слів і фраз за допомогою тегів;
► ділить текст на абзаци;
► робить виділення надрядкових та підрядкових текстів;
► виконує необхідну обробку відеоматеріалів та зображень.

Здійснення контролю за роботою сайту. Тут контент-менеджер є основною фігурою, оскільки він повинен постійно стежити за відсутністю помилок, правильним відображення сторінок сайту і відсутністю недійсних посилань. Виправлення помилок не завжди входить в компетенцію контент-менеджера, для цього в штаті повинні бути програмісти, але в невеликих компаніях цю функцію часто виконують саме менеджери з контенту.

Що повинен вміти робити контент-менеджер?

Аналізуючи більшість вакансій, які виставляють роботодавці в мережі Інтернет, людина, що претендує на місце контент-менеджера, повинна вміти виконувати перелічені нижче функції.

Працювати з джерелами інформації. Тобто, контент-менеджер не повинен переписувати будь-яку статтю, а знаходити корисні дані, адже сьогодні в мережі Інтернет є дуже багато неправдивої інформації. Це підвищить довіру відвідувачів до сайту. Іноді буває необхідно взяти інтерв’ю різного роду фахівців щоб потім опублікувати його на сайті.

Грамотно і стильно писати статті. Фахівець з контенту повинен вміти створити легкий для читання і зрозумілий текст, розрахувавши його стиль написання на відповідну аудиторію. Тут слід відрізняти стиль написання корпоративних сайтів від публікацій в Інстаграм. Справа в тому, що в першому випадку відвідувачі сайту будуть більш обізнаними, тому для написання текстів потрібно частіше використовувати професійні терміни. Цього не потрібно для соціальних мереж, де подача контенту повинна бути спрощеною і зрозумілою для широкої аудиторії.

Добре володіти комп’ютером. Майже у всіх випадках, коли роботодавці оголошують вакансії, можна знайти фразу «впевнений користувач ПК». Однозначно сказати, що саме вони мають на увазі – неможливо, але в більшості випадків мова йде про таке програмне забезпечення, як Word і Exсel. Додатковим плюсом буде дружба з Google Docs, оскільки він має надзвичайно дружелюбний інтерфейс, автоматично зберігає історію правок, документи, має пошук зображень та багато інших зручностей. Якщо контент-менеджер самостійно публікує статті на сайт, йому також знадобляться елементарні знання HTML, щоб впевнено себе почувати в адмінпанелі сайту. Значною перевагою також вважається знання програми Фотошоп, за допомогою якої можна створювати красиві та унікальні зображення, логотипи, наносити різноманітні написи на картинки і т.п.

Оптимізувати контенкт. Як вже згадувалось вище, контент-менеджер повинен писати статті для роботів і людей одночасно. Якщо статті будуть приємні для читання відвідувачам сайту – це, звичайно, дуже добре. Однак, головне завдання полягає у вмінні покращити ранжування пошуковими системами шляхом застосування ключових фраз. Тут дуже важливо також не переспамити текст, адже це може дати зворотну реакцію. Іноді через спам роботи можуть навіть видалити сторінку з видачі пошукової системи. Іншими словами, ключові фрази потрібно писати грамотно, щоб вони не «різали вухо» і без надлишку в тексті. Не слід забувати і про унікальність статей, адже при частих збігах фраз з фразами на інших ресурсах ранжування пошуковими системами значно погіршиться.

Як стати контент-менеджером?

В першу чергу потрібно зазначити, що спеціальної освіти, яка дозволяє працювати контент-менеджером, немає. У більшості людей, що працюють з контентом сайтів, можна знайти у кишені найрізноманітніші дипломи. Однак найближчими за фахом будуть професії журналіст та філолог, хоча дуже часто й інженери стають чудовими контент-менеджерами, створюючи цікаві та захоплюючі тексти у відповідному секторі, в якому вони найбільше компетентні.

Немає навчальних закладів, які б вчили цю професію. Основний досвід роботи контент-менеджер отримує шляхом проб та помилок. Він пише тексти, аналізує їх, коректує, виправляє, вчиться красиво розміщувати контент, швидко та ефективно шукати джерела інформації. Значно легше розвивати свій професійний рівень контент-менеджерам, які працюють в колективі, адже можна іноді скористатися підказками більш досвідчених фахівців даної галузі.

При віддаленій роботі варіантів для вибору немає – потрібно самостійно освоювати всі нюанси роботи контент-менеджера. Як один з ефективних методичних засобів можна рекомендувати лише тематичні ресурси та відповідну літературу. Одним словом, чим більше менеджер буде читати літератури та аналізувати її – тим швидше буде підвищуватися його професійний рівень. І не слід забувати про освоєння графічних редакторів, відеоуроки по яких можна знайти на YouTube та інших спеціалізованих сайтах.
На початок статті